Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact met ons op via 085 40 000 58 of laat een bericht achter via het contactformulier

Algemeen

  • Wat maakt DOCKR uniek?

    Met DOCKR kun je snel, betaalbaar en schoon binnensteden bedienen met een breed palet aan elektrische voertuigen en flexibele contracten die maandelijks opzegbaar zijn.

  • Wat is het voordeel van een DOCKR abonnement?

    Je hoeft geen grote investering te doen om een elektrisch voertuig aan te schaffen. Ook heb je geen jaarlijkse afschrijving. Onderhoud, verzekering en pechhulp zijn standaard inbegrepen bij een DOCKR abonnement. We bieden flexibele contracten die maandelijks opzegbaar zijn. Onze abonnementskosten zijn vaak de laagste in de markt. Mocht een andere DOCKR beter bij je passen, dan kun je eenvoudig van voertuig wisselen. We stellen jouw abonnement dan naar boven of naar beneden bij.

     

  • Wat moet ik doen bij diefstal?

    Is er een diefstal incident? Wat vervelend! Meld je diefstal hier en wij gaan je verder helpen!

  • Hoeveel kilometer kan ik rijden met een DOCKR?

    Dat hangt af van het type voertuig en of je één of twee accu’s gebruikt. Ook het transportgewicht en het niveau van de trapondersteuning spelen mee. Gemiddeld rijden DOCKR’s 40 tot 80 kilometer per volledige lading.

  • Wat kost bestickering van mijn DOCKR?

    Dat hangt natuurlijk af van het type voertuig en hoe je het voertuig bestickerd wil hebben. Gemiddeld kost bestickering tussen de €250 en €350 exclusief btw.

Abonnement

  • Zijn prijzen inclusief of exclusief btw?

    Alle prijzen zijn exclusief btw.

  • Hoe lang zit ik aan een DOCKR abonnement vast?
    Onze maandabonnementen zijn maandelijks opzegbaar en hebben een minimale looptijd van 1 maand. Onze jaarabonnementen hebben een looptijd van 12 maanden en zijn niet tussentijds opzegbaar.
  • Wat is het voordeel van een DOCKR jaarabonnement?
    Kies je voor een jaarabonnement, dan profiteer je van een extra voordelig tarief ten opzichte van een maandabonnement.
  • Zijn er kosten die buiten het abonnement vallen?
    Is er bij normaal gebruik schade ontstaan aan het voertuig, dan betaal je alleen het eigen risico. Schade door ondeskundig gebruik is volledig voor eigen rekening, dat geldt ook voor verkeersboetes. De stroomkosten voor het opladen vallen niet binnen het abonnement.
  • Wanneer moet ik eigen risico betalen?
    Is er bij normaal gebruik schade ontstaan aan het voertuig, dan betaal je alleen het eigen risico. Bij diefstal betaal je dit ook. Hoe hoog het eigen risico is hangt af van het voertuig en vind je terug in de huurovereenkomst.
  • Hoe werkt de acceptatietoetsing?

    De toetsing doen we door middel van de eerste automatische incasso en aan de hand van je Kamer van Koophandel inschrijving.

  • Wat zit er in de servicekosten?

    In de servicekosten van €25,- zitten het rijklaar maken en afleveren van je DOCKR bij aanvang van je abonnement. Voor het ophalen van je DOCKR bij beëindiging van het abonnement wordt ook €25,- servicekosten in rekening gebracht.

  • Heb ik een extra aansprakelijkheidsverzekering nodig?

    Ja. Iedereen die rijdt op een bakfiets van de zaak heeft niet voldoende aan zijn persoonlijke WA-verzekering. De berijder moet WA verzekerd worden middels een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Deze dekt niet in alle gevallen, dus voor het rijden dient de onderneming te checken hoe dit geregeld is. 

  • New FAQ : Question
    New FAQ : Answer

Service en onderhoud

  • Zit preventief onderhoud in het DOCKR abonnement?

    Ja. Het voertuig wordt periodiek onderhouden. Zo blijft jouw DOCKR in topconditie. Als we langs willen komen laten we je dat natuurlijk van tevoren weten.

  • Welk telefoonnummer bel ik voor reparaties of pechhulp?

    Voor reparaties of pechhulp bel je het servicenummer 085 40 000 58.

  • Mag ik zelf aan mijn DOCKR sleutelen?
    Nee, dat mogen alleen gediplomeerde DOCKR monteurs.
  • Mag ik zelf accessoires toevoegen?

    Ja, accessoires toevoegen mag (bijvoorbeeld een bel) als je deze zonder schade weer kunt verwijderen. Het is niet toegestaan zelf stickers aan te brengen. Wil je je voertuig laten bestickeren? Neem dan contact met ons op: 085 40 000 58.

  • Wanneer krijg ik vervangend vervoer?
    Als jouw DOCKR stuk is komen we langs voor reparatie. Mocht een reparatie niet ter plekke uitgevoerd kunnen worden, dan regelen we zo snel mogelijk vervangend vervoer. Vervangend vervoer is in dit geval gratis.
  • Wat moet ik doen als mijn sleutel is afgebroken?
    Bel het servicenummer 085 40 000 58, dan regelen we snel een nieuwe sleutel voor je. Zit de afgebroken sleutel in het slot en staat jouw DOCKR niet op slot, zet hem dan op een veilige plek, totdat we het voor je hebben opgelost. Voor een nieuwe sleutel brengen we €50,- in rekening.
  • Is de DOCKR service ook in het weekend beschikbaar?
    We staan klaar om service (onderhoud en reparaties) te verlenen van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00. Heb je pech of een ongeval gehad? Bel dan op elk moment het servicenummer 085 40 000 58.
  • Wanneer moet ik eigen risico betalen?
    Is er bij normaal gebruik schade ontstaan aan het voertuig, dan betaal je alleen het eigen risico. Bij diefstal betaal je dit ook. Hoe hoog het eigen risico is hangt af van het voertuig en vind je terug in de huurovereenkomst.
  • Wat moet ik doen als ik met mijn DOCKR betrokken raak bij een ongeval?
    Zorg altijd dat je, nadat je eventuele hulpdiensten hebt ingeschakeld, een Europees schadeformulier invult en de gegevens van de 3e partij noteert. Bel daarna direct het servicenummer 085 40 000 58 om het ongeval te melden.
  • Wat moet ik doen als mijn DOCKR is gestolen?
    Bel zo snel mogelijk het servicenummer 085 40 000 58. Wij zorgen voor de afhandeling en doen ons best om je zo snel mogelijk weer de weg op te krijgen.
  • Hebben jullie ook een winkel?

    Er is geen DOCKR winkel. Voor een proefrit kun je bij een van de DOCKR pick-up points terecht. Neem hiervoor contact met ons op.

  • Wat moet ik doen bij een lekke band?
    Bel ons servicenummer 085 40 000 58, dan plannen we direct een afspraak in voor reparatie.
  • Betaal ik ook voor een lekke band reparatie?
    Meestal niet. Bij normaal gebruik zijn deze kosten inbegrepen in het abonnement. Een lekke band als gevolg van onzorgvuldig gebruik, zoals bijvoorbeeld een te zacht opgepompte band brengen we wel in rekening.
  • Wat moet ik doen als de verlichting stuk is?
    Bel ons servicenummer 085 40 000 58, dan plannen we direct een afspraak in voor reparatie.
  • Betaal ik voor reparaties?
    De kosten voor reparaties worden in de basis in rekening gebracht. Er zijn echter uitzonderingen. Bijvoorbeeld als het over een een garantiegeval gaat.

Contact